HI, IK BEN JIP

WAT BEGON ALS EEN HOBBY, IS NU MIJN WERK

Als kind was ik continu bezig met projecten en of ik ze nou afmaakte, was een ander verhaal… ik ontwierp magazines, tekende en schreef zelfs boeken. En als ik ergens niet tegen kon, was het wel een rommelige Instagram-feed of een post met een kleine imperfectie. Ik vond het fascinerend hoe je met beelden en woorden een verhaal kon vertellen en hoe social media de wereld steeds een stukje kleiner maakte.

Op de middelbare school wist ik dan ook écht dat dit is wat ik wil doen. Daarom ben ik Communicatie gaan studeren (momenteel in mijn derde jaar), maar diep van binnen wist ik al dat ik voor mijzelf wilde beginnen. Mijn creativiteit en perfectionisme kon ik niet kwijt in een baan in loondienst. Dus, Door Jip werd een feit – een plek waar ik mijn passie voor content, strategie en design combineer en bedrijven help groeien op social media.

DIT MAAKT MIJ ANDERS...

Er zijn genoeg social media managers. Dus waarom zou je voor mij kiezen? Simpel: omdat ik niet alleen kijk naar wat werkt, maar vooral naar wat bij jóu werkt. Elk merk heeft een eigen verhaal, toon en doelgroep. Daarom zorg ik ervoor dat jouw content niet alleen gezien wordt, maar ook iets doet. 

Dit heb ik niet alleen geleerd door ervaring, maar ook door sport. Mijn liefde voor social media begon namelijk niet achter een bureau, maar op het volleybalveld. Daar leerde ik hoe belangrijk het is om vooruit te denken, samen te werken en altijd in beweging te blijven. Dat is precies hoe ik social media zie: als een spel waarin je constant inspeelt op kansen en blijft optimaliseren om te scoren. Deze flexibiliteit en aanpassingskracht kwamen extra goed van pas toen ik in Luleå studeerde en merkte hoe verschillend mensen en culturen omgaan met communicatie. Wat in Nederland werkt, kan in Zweden bijvoorbeeld totaal anders overkomen. Dat besef heeft mijn kijk op social media verbreed.

Wat ik daarbij belangrijk vind, is echtheid. Geen loze beloftes over 'exponentiële groei'. Social media draait voor mij om connectie. Daarom duik ik diep in wat jouw merk uniek maakt en vertaal dat naar content die opvalt. Omdat social media continu verandert, verandert mijn aanpak met je mee. Experimenteren, meten en bijsturen om steeds een stap voor de blijven. 

Dus waarom samenwerken met mij anders is? Omdat ik niet vóór je werk, maar mét je. Ik wil jouw verhaal begrijpen, jouw doelen bereiken en ervoor zorgen dat je groeit op een manier die bij jou past. 

IK GELOOF DAT SOCIAL MEDIA MEER IS DAN ALLEEN LIKES EN VOLGERS - HET IS EEN MIDDEL OM VERHALEN TE VERTELLEN EN MERKEN ÉCHT TOT LEVEN TE BRENGEN.

Q&A!

ALS IK IN JOUW VRIENDENBOEKJE STOND...

Wat is je favoriete social media trend?

Ik ben echt verslaafd aan 'reels' op Instagram... het is zo'n leuke manier om content te delen en met de trends mee te gaan. Ik verspil uren in het kijken van té leuke, maar vooral ook domme filmpjes.

Als ik niet met content bezig ben, dan...

...zit ik op school of speel ik volleybal in het mooie Harderwijk. Dit is de perfecte manier om mijn energie kwijt te raken na een dag achter de laptop. Als ik niet op het veld sta, breng ik de tijd wel door met mijn vriend of vriendinnen. En stiekem kan ik uren spenderen aan het bedenken van nieuwe projectjes om mee bezig te gaan.

Wat is je guilty pleasure op TikTok?
Coming home video's! Ik vind het zo leuk (en emotioneel) om de reacties van mensen te zien wanneer ze eindelijk weer thuiskomen bij hun geliefden. Die momenten van blijdschap en de verbazing op hun gezichten! Als ik op 'coming home TikTok' ben beland, ben ik voor ik het weet twintig minuten verder. 

Als ik een dagje vrij heb, breng ik die het liefst door... 
...met iets creatiefs of ontspannends. Een goede film kijken, nieuw project starten, of gewoon lekker even niks doen. Dat vind ik heerlijk! Ik vind het vooral fijn om dan even weg te zijn van de dagelijkse drukte (waar ik sowieso weer aan moet wennen na mijn tijd in Zweden), zodat ik weer helemaal klaar ben voor de dagen die nog komen.